Miért éppen Szarvas?

Szarvas összesen 16157 hektár, és nagyjából 18 ezren lakják. A Körös-parti város, amelyben bármerre indulunk, rövidesen biztosan a Körös-partra érünk, ma az ország egyik legkedvesebb városa vízparttal, arborétummal, pezsgő kulturális- és sportélettel, híres mozzarella-gyárral, pálinkafőzdével és gyógyfürdővel. A város változatos programjai között van kamarazenekari koncert, betyárnapok, de hagyományőrző és sportprogramok is, például az Amatőr Kenumaraton. Szarvason családosok, egyedülállók, nyugalomra vágyó idősek és élményeket kergető fiatalok egyaránt megtalálják a számításukat.

Szarvas Facebookon

Támogatók

Friss topikok

Indavideó - Miért éppen Szarvas

2011.08.23. 23:57 mierteppenszarvas

Irány a természet, profi kísérőkkel

A Körös-Maros Nemzeti Parkban jártunk. Utunkat a Körösvölgyi Látogatóközpontban kezdtük. Itt Ezer Ádám várt bennünket, aki az Ökoturisztikai és Környezeti Nevelési Osztály vezetője. A látogatóközpont interaktív kiállításán vezetett körbe bennünket, ahol rengeteg új infót tudtunk meg rövid időn belül. Emellett egy videó vetítésen is részt vehetünk, ami a Nemzeti Parkot mutatja be. Hallottunk madarakról, szikesedésről, vízszabályozásról. Akit egy kicsit is foglalkoztatja a környezete, mindenképpen tekintse meg. Szembesülhetünk azzal, hogyan nyúlt bele az ember a természet körforgásába. A kiállításon láttunk kerecsensólymot, kékvércsét, túzokot, fülesbaglyot, aztán vízre szálltunk, hogy terepen ismerkedjünk tovább környezetünkkel. Harsányi Dezső csatlakozott csapatunkhoz, így már két profival hasítottuk a Körös habjait.

Távcsővel számtalan madarat láttunk. Őszintén megvallva ügyetlennek éreztük magunkat mellettük, hiszen míg ők több tíz méterről szabad szemmel szúrták ki a madarakat, addig mi még távcsővel sem mindig. Szerencsére a latin nevüket nem mondták, az végképp összezavart volna. Itt már élesben néztük a vízszabályozás hatásait, figyeltük az állatok természetes környezetét. Tanultunk a víz hatásairól, a folyó tulajdonságairól, sodorvonalról. Megtudtuk, hogy mennyire különböző növényvilág alakul ki, a folyó két partján. Hogyan alakulhat ki nádas – ami pedig tipikusan állóvízi növény -, a Körös egyik oldalán. Találkoztunk kifejezetten „sportszerűtlen” varsa teleppel, amely esélyt sem enged a halaknak az átjutásra. Mindezt egy „szentély típusú” holtágon. (A szentély típusú holtágak esetében a cél a kialakult ökoszisztéma fenntartása. Ez gyakorlatilag egyet jelent azzal, hogy meg kell őrizni a holtágat, mint vizes élőhelyet vagy biztosítani kell a tápláló folyóval azt a kapcsolatot, amely lehetővé teszi az életfeltételek periodikus változását.) Őszintén szólva ez nem volt egy szívderítő látvány. Az egész délutánt a vízen töltöttük, és nyugodtan mondhatom, hogy elgondolkodva léptünk ismét a szárazföldre. Testközelből tapasztaltuk meg a környezet óvásának fontosságát. Ezekről sokszor hallunk, sokat olvasunk, de ilyen dózist csak így kaphatunk. Családoknak, iskolai osztályoknak külön ajánljuk, hogy az Arborétum mellett tekintsék meg ezt is. Ha valaki Szarvas környékére látogat, több indokunk is van rá, miért ne hagyja ki ezt a túrát. Fantasztikus látvány. Rengeteg madár, hal, kíséri majd el a kirándulót. Kenuval gyönyörű tájakon evezhet. És mindenkit vár az a béke, ami csak a vízre jellemző. Köszönjük az élményt kísérőinknek, Ádámnak és Dezsőnek. Sok sikert kívánunk a Körös-Maros Nemzeti Park munkájához, reméljük sikerül megóvniuk ezt a csodás helyet a jövő felderítőinek.

Ahogy említettük, rengeteg fontos dolgot hallottunk és tanultunk környezetünk fontosságáról. Emellett pedig belevetettük magunkat a körösi  „dzsungelbe”. Reméljük ezzel a videóval kifejezhetjük a felfedezés élményét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.